Enjoy free delivery on all orders over €50

Overzicht en blijvende structuur met de hulp van een professional

Ken je het gevoel dat je een klus moet doen waar je geen zin in hebt, of dat je naar de sportschool moet fietsen? Je kunt jezelf er met moeite toe zetten. En het gevoel als je het toch gedaan hebt? Voldaan en blij met jezelf. Dit is net zoiets.

Nog meer herkenbaars:

Je moet weg en je kunt je autosleutel niet vinden, of je zonnebril, en je gaat steeds gestresst en te laat de deur uit. 

Je krijgt een aanmaning voor een boete. Waar is die eerste brief toch gebleven? Daar word je zo moe van, elke keer.

Als je bezoek krijgt zeg je standaard: let niet op de rommel. En dat moet dan nonchalant overkomen, maar eigenlijk schaam je je.

Je vriendin herinnert je eraan dat ze het boek terug wil dat ze je heeft geleend. Oeps! Waar is het gebleven? Je koopt een nieuw exemplaar voor haar.

Kortom: je situatie kost je tijd en geld, je schaamt je en je kunt je niet concentreren op wat je eigenlijk wilt, want dit vreet energie. Zonde. Je verdient beter.

Maar wat is dit nou eigenlijk? Een energielek. En er is een oplossing voor: er zijn professionals die je kunnen helpen. Ze overzien de situatie beter, kijken met meer afstand. Ze kunnen een plan van aanpak voor je maken en je coachen met het aanleren van nieuwe gewoontes. Het is maatwerk, daarom begin je met een intakegesprek. Een 'opruimachterstand' kan door allerlei oorzaken ontstaan, bijvoorbeeld drukte, ziekte, een scheiding of andere persoonlijke omstandigheden, of gewoon omdat iemand een tijdlang andere prioriteiten heeft. 

Maar niet iedereen kan gemakkelijk dingen loslaten, laat staan verwijderen. Een opruimcoach of professional organizer kan door middel van gesprekken en doorvragen je doen inzien waarom je aan bepaalde spullen vasthoudt. En het is echt niet gezegd dat alles maar 'weg' moet!

Een professional organizer helpt je op weg, fungeert soms als de stok achter de deur. Je ruimt zelf op, zij begeleidt je erbij met concreet advies en praktische hulp. Gun jezelf meer rust in je hoofd, ruimte in je huis of kasten. Pak dat energielek aan. Eens flink opruimen helpt goed. Iedereen die dat gedaan heeft, beaamt het. 

Als je eenmaal stappen hebt gemaakt, dan kun je het vaak wel alleen af. Elke dag 10 minuten helpt al! En als alle gezinsleden even meehelpen, dan is het zo gepiept.

Je hoeft heus niet naar minimalisme over te schakelen. Wees niet bang dat het ongezellig wordt. Sterker nog: als deze last van je schouders is, word je zélf gezelliger! En je hebt meer tijd voor de dingen die jij belangrijk vindt.

Een onoverzichtelijke brij aan foto's?

Zeker sinds we allemaal één of meerdere digitale camera’s hebben, klikken we er op los. Telefoon vol met foto’s, oneindige mappen op je laptop met duizenden foto’s?

Je mailbox?

Als je iets bestelt op internet krijg je soms wel 5 bevestigingen. Mailtjes heen en weer met vrienden met een boodschap van 3 woorden erin. Nieuwsbrieven van dingen die je nu niet meer interesseren. Of wel. Het is lastig deze constante stroom in te dammen, maar er zijn wel mogelijkheden!

Je huis of huishouden? Keuken? Kledingkast? Zolder?

Kasten uitmesten is niet iedereens hobby. Maar een professional organizer krijgt er energie van! Jammer genoeg kan die niet voor haar klant beslissen, dus je moet het samen doen. Hier komt die stok achter de deur weer. Maar het gaat erom dat we een systeem bedenken voor jouw spullen dat voor jou werkt, in jouw huis, in jouw leven. Met jouw logica.

Je administratie of ben je zzp’er met een kantoor aan huis?

Ben je al paperless? Of heb je een systeem voor het bewaren van je papieren? Hoe staat het met je planning, je agenda? Hoe heb je opruimuitdagingen aangepakt?

De bottom line is wel dat je moet beginnen en er tijd aan moet willen besteden. Mapjes maken op je pc en slepen. Met een stel vuilniszakken of van die handige Ikeatassen aan je kledingkast beginnen. Keukenkastjes uitruimen en weer inruimen. Met een professional organizer lukt het je.